دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1394 - 12:17
در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در جاکارتا

ریاض المالکی خواهان برخورد قاطع با اقدامات استعماری اسرائیل شد

اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی دقایقی پیش در جاکارتا با سخنرانی وزیر امور خارجه اندونزی به‌عنوان دولت میزبان آغاز به کار کرد.
کد خبر : 71218

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف که ظهر امروز در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران اسلامی در خصوص قدس و مسجدالاقصی وارد جاکارتا شده است در این اجلاس حضور دارد. اجلاس سران کشورهای اسلامی قرار است فردا برگزار شود.


وزیر امور خارجه اندونزی در سخنان افتتاحیه خود با اشاره به اینکه این نخستین اجلاس فوق‌العاده سران اسلامی است که ویژه قدس و مسجدالاقصی برگزار می‌شود گفت: «صلح در خاورمیانه تا هنگامی که مسئله فلسطین حل نشود برقرار نخواهد شد.»


در ادامه اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در جاکارتا، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه دولت فلسطین، سخنرانی کرد.


این اجلاس فوق‌العاده به‌درخواست دولت فلسطین و برای رسیدگی به اقدامات اسرائیل در زمینه یهودی‌سازی قدس و تهدید مسجدالاقصی برگزار می‌شود.


ریاض المالکی در سخنرانی خود با اعلام اینکه قدس در شرایط استعماری قرار دارد به ادامه شهرک‌سازی در قدس، جلوگیری از ورود مسلمانان به حرم قدس شریف، حمله به نمازگزاران و ترور فلسطینیان به‌عنوان برخی از ابعاد سیاست استعماری اسرائیل در قدس و فلسطین اشاره کرد.


همچنین ریاض المالکی خواهان برخورد جمعی و قاطع کشورهای اسلامی با اقدامات استعماری اسرائیل شد.


در ادامه این اجلاس ایاد مدنی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی سخنرانی کرد.


وی با تشکر از اندونزی به دلیل میزبانی اجلاس و هیئت‌های شرکت‌کننده بر ضرورت از سرگیری روند صلح تأکید کرد، گفت: «بدون اتحاد داخلی فلسطینیان شرایط لازم برای تحقق حقوق فلسطسنیان و موفقیت روند صلح فراهم نمی‌شود.»


در ادامه جلسه حسن کلیب، معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه اندونزی و رئیس اجلاس کارشناسان ارشد گزارشی از جلسه صبح کارشناسان ارشد ازائه کرد.


اجلاس وزرای خارجه با سخنان کوتاه پایانی وزیر امور خارجه اندونزی و اعلام اینکه مراسم شام رسمی اجلاس به افتخاز مهمانان ساعت 7 شب به وقت محلی برگزار می‌شود، پایان یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته